ଭୁବନେଶ୍ୱର (ବଡ଼ ଖବର ବ୍ୟୁରୋ): ପ୍ରତିବର୍ଷ ୩୧ ମଇରେ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ପାଳନ କରାଯାଏ । ବାର୍ଷିକ ପାଳନ ମାଧ୍ୟମରେ ଜନସାଧାରଣଙ୍କୁ ତମାଖୁ ବ୍ୟବହାର କରିବାର ବିପଦ, ତମାଖୁ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକର ବ୍ୟାବସାୟିକ ଅଭ୍ୟାସ, ସୁସ୍ଥ ଜୀବନଯାପନ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ପୀଢ଼ିକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା,ତମାଖୁ ସେବନ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଲଢି଼ବା ପାଇଁ ବିଶ୍ୱ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସଂଗଠନ କ’ଣ କରୁଛି ଏବଂ ବିଶ୍ଵର ଲୋକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଅଧିକାର
ଦାବିରେ କଣ କରିପାରିବେ ସେ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ମିଳିଥାଏ।
ବିଶ୍ବ ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ସଂଗଠନର ସଦସ୍ୟ ରାଷ୍ଟ୍ରମାନେ ୧୯୮୭ରେ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲେ ଯାହା ତମାଖୁ ମହାମାରୀ ଏବଂ ଏହା ଦ୍ଵାରା ରୋକାଯାଇଥିବା ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ରୋଗ ପ୍ରତି ବିଶ୍ୱର ଦୃଷ୍ଟି ଆକର୍ଷଣ କରିଥିଲା। ତମାଖୁ ସେବନର ବ୍ୟାପକ ପ୍ରସାର ତଥା ନକାରାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପ୍ରଭାବ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବା ପାଇଁ ଏହି ଦିନଟି ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ବିଶ୍ଵରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ୮ ମିଲିୟନରୁ ଅଧିକ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟାଇଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ଧୂମପାନ କରୁ ନ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ୧.୨ ମିଲିୟନ ଯେଉଁମାନେ ଧୂମପାନ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସଂସ୍ପର୍ଶରେ ଆସିଥାନ୍ତି। ସରକାର, ଜନସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସଂଗଠନ, ଧୂମପାନକାରୀ, କୃଷକ ଏବଂ ତମାଖୁ ଶିଳ୍ପାନୁଷ୍ଠାନ ଦ୍ଵାରା ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ଉଭୟ ଉତ୍ସାହ ଏବଂ ପ୍ରତିରୋଧର ସହ ଏହି ଦିନଟି ପାଳନ ହେଉଅଛି।
୧୯୮୮ ରେ, WHA42.19 ରେଜୋଲୁସନ ବିଶ୍ୱ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସଭା ଦ୍ଵାରା ଅନୁମୋଦନ ହୋଇଥିଲା। ପ୍ରତିବର୍ଷ ୩୧ ମଇରେ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ପାଳନ କରିବାକୁ ଆହ୍ଵାନ କରାଯାଇଥିଲା। ସେବେଠାରୁ, WHO ପ୍ରତିବର୍ଷ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସକୁ ସମର୍ଥନ କରି ପ୍ରତିବର୍ଷ ଏକ ଭିନ୍ନ ତମାଖୁ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଥିମ୍ ସହିତ ଯୋଡିଥାଏ ।
WNTD ( World No Tobacco Day) ପାଇଁ ଏକୀକୃତ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ବାର୍ତ୍ତା ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ WHO ( World Health Organization) ପ୍ରତିବର୍ଷ ଏହି ଦିନ ପାଇଁ ଏକ ଥିମ୍ ଚୟନ କରେ | ଏହି ଥିମ୍ ପରବର୍ତ୍ତୀ ବର୍ଷ ପାଇଁ WHO ର ତମାଖୁ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଏଜେଣ୍ଡାର କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଉପାଦାନ ହୋଇଯାଏ | WHO ଥିମ୍ ସହିତ ଜଡିତ ପ୍ରଚାର ସାମଗ୍ରୀର ସୃଷ୍ଟି ଏବଂ ବିତରଣର ତଦାରଖ କରେ ଯଥା ବ୍ରୋଚର, ଫ୍ଲାଏର୍, ପୋଷ୍ଟର, ୱେବସାଇଟ୍ ଏବଂ ପ୍ରେସ୍ ରିଲିଜ୍ |
ବିଶ୍ଵ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ହେଉଛି ୩୧ ମଇରେ ବାର୍ଷିକ ସଚେତନତା ଦିବସ । ତମାଖୁ ସେବନ ସହିତ ଜଡିତ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବିପଦ ବିଷୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଏବଂ ତମାଖୁ ସେବନକୁ ହ୍ରାସ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ନୀତି ପାଇଁ ଓକିଲାତି କରିବା ପାଇଁ ଏହା ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି |
ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ତମାଖୁ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକର ବ୍ୟାବସାୟିକ ଅଭ୍ୟାସ ଏବଂ ପୀଢ଼ିପୀଢି଼ର ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଧରିବା ଏବଂ ନୀତିଗତ ନିଷ୍ପତ୍ତିରେ ସେମାନଙ୍କର ହସ୍ତକ୍ଷେପ ଯାହା ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ତମାଖୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣକୁ କ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ କରିଥାଏ। ତମାଖୁ ମହାମାରୀକୁ ମୁକାବିଲା କରିବା ପାଇଁ WHO କ’ଣ କରୁଛି ତାହା ଆଲୋକିତ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ ଯାହା ଏହାର ଅଧା ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରିଥାଏ ଏବଂ ପ୍ରତିବର୍ଷ ଆଠ ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ଲୋକଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁରେ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ପୀଢି଼ର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଲୋକମାନେ କ’ଣ କରିପାରିବେ ଏବଂ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଅଧିକାର ଦାବି କରିବାର ସୁଯୋଗ ଦିଅନ୍ତି। ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ପ୍ରତିବର୍ଷ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସର ବିଷୟବସ୍ତୁ ତମାଖୁ ଏବଂ ଏହାର ଶିଳ୍ପ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ସମାଧାନ କରିଥାଏ |
୧୯୮୭ ମସିହାରେ ବିଶ୍ୱ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସଂଗଠନ (WHO) ର ସଦସ୍ୟ ରାଷ୍ଟ୍ରମାନଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ତମାଖୁ ଦ୍ରବ୍ୟ ଦ୍ୱାରା ଲୋକ, ଜନସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ, ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଏବଂ ପରିବେଶ ପ୍ରତି ହେଉଥିବା କ୍ଷତି ବିଷୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରାଯାଇଥିଲା।
ଯୁବକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଧୂମପାନ ପ୍ରଚଳନ କେତେକ ଦେଶରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି । ୧୩ ରୁ ୧୫ ବର୍ଷ ବୟସର ୩୮ ମିଲିୟନରୁ ଅଧିକ ଯୁବକ କିଛି ପ୍ରକାରର ତମାଖୁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି। ୨୦୨୨ ମସିହାରେ, ୧୫ ରୁ ୨୪ ବର୍ଷ ବୟସ୍କଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଲୋକପ୍ରିୟ ଶୋ’ରେ ତମାଖୁ ସହିତ ଦୃଶ୍ୟ 110% ବୃଦ୍ଧି ପାଇଲା, ସେଥିରେ ପ୍ରାୟତଃ ଧୂମପାନକୁ ଗ୍ଲାମରସ୍ ଏବଂ ଥଣ୍ଡା ବୋଲି ଚିତ୍ରଣ କରାଗଲା। ଟ୍ରୁଥ୍ ଇନିସିଏଟିଭ୍ ଅନୁଯାୟୀ ଯୁବକମାନେ ପରଦାରେ ଧୂମପାନ କରୁଥିବା ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକର ସଂସ୍ପର୍ଶରେ ଆସିବା ପରେ ଧୂମପାନ ଆରମ୍ଭ କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ତିନିଗୁଣ ଅଧିକ |
WHO ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଯୋଗାଯୋଗ ଏବଂ WNTD ଘଟଣାଗୁଡ଼ିକର ସମନ୍ୱୟ ପାଇଁ ଏକ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ହବ୍ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ । WHO ୱେବସାଇଟ୍ ଗୋଷ୍ଠୀଗୁଡିକ ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟକଳାପର ଖବର ବାଣ୍ଟିବା ପାଇଁ ଏକ ସ୍ଥାନ ପ୍ରଦାନ କରେ ଏବଂ ସଂଗଠନ ଏହି ସୂଚନାକୁ ଦେଶ ଦ୍ୱାରା ଅନଲାଇନରେ ପ୍ରକାଶ କରେ ।
୧୯୮୮ ପରଠାରୁ, WHO ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ଏକ ବା ଏକାଧିକ ପୁରସ୍କାର ପ୍ରଦାନ କରୁଛି ଯେଉଁମାନେ ତମାଖୁ ସେବନ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ଅତୁଳନୀୟ ଅବଦାନ ରଖିଛନ୍ତି । ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ପୁରସ୍କାର ବିଶ୍ଵର ଛଅଟି ବିଭିନ୍ନ ଅଞ୍ଚଳ (ଆଫ୍ରିକା, ଆମେରିକା, ପୂର୍ବ ଭୂମଧ୍ୟସାଗର, ୟୁରୋପ, ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଏସିଆ ଏବଂ ପଶ୍ଚିମ ପ୍ରଶାନ୍ତ ମହାସାଗରୀୟ) ର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ-ଜେନେରାଲ୍ଙ୍କ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପୁରସ୍କାର ଏବଂ ମାନ୍ୟତା ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯେକୌଣସି ଅଞ୍ଚଳର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ଦିଆଯାଏ | ।
ସ୍ଥାନୀୟ କ୍ଲବ୍ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସହର ପରିଷଦ ଏବଂ ତଥା ଜାତୀୟ ସରକାର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ – WHO ଦ୍ଵାରା ପ୍ରତିବର୍ଷ ଇଭେଣ୍ଟ ଆୟୋଜନ କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରାଯାଏ ଯାହା ସମ୍ପ୍ରଦାୟକୁ ସ୍ଥାନୀୟ ସ୍ତରରେ ନିଜ ନିଜ ପଦ୍ଧତିରେ ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ପାଳନ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ଅତୀତର ଘଟଣାଗୁଡ଼ିକରେ ସରକାରୀ କର୍ମଚାରୀ ତଥା ସ୍ଥାନୀୟ ଖବରକାଗଜକୁ ଚିଠି ଲେଖିବା ଅଭିଯାନ, ପଦଯାତ୍ରା, ଜନ ବିତର୍କ, ସ୍ଥାନୀୟ ତଥା ଜାତୀୟ ପ୍ରଚାର ଅଭିଯାନ, ତମାଖୁ ବିରୋଧୀ କାର୍ଯ୍ୟକର୍ତ୍ତା ସଭା, ଶିକ୍ଷାଗତ ପ୍ରୋଗ୍ରାମିଂ ଏବଂ ଜନ କଳାକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି।
ଏହି ଦିନଟି ବର୍ତ୍ତମାନର ତଥା ଭବିଷ୍ୟତର ସ୍ଥିତି ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କରିବା ପାଇଁ ଏକ ସ୍ପ୍ରିଙ୍ଗବୋର୍ଡ ଭାବରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେଉଛି ଯେହେତୁ ଏହା ତମାଖୁ ସହିତ ଜଡିତ। ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ଭାରତ 275 ନିୟୁତ ତମାଖୁ ବ୍ୟବହାରକାରୀଙ୍କ ସହ ବିଶ୍ୱରେ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ତମାଖୁ ସେବନ ଦେଶ ଭିତରୁ ଅନ୍ୟତମ ଦେଶ ଭାବେ ରହିଛି। ଦେଶରେ ବ୍ୟାପକ ନିଶାକୁ ରୋକିବାରେ ଭାରତ ସରକାର ଏକ ଧୂମପାନ ବନ୍ଦ ହେଲ୍ପଲାଇନ ମଧ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି।
କେନ୍ଦ୍ର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା OTT( Over the Top) ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ତମାଖୁ ବିରୋଧୀ ଚେତାବନୀ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ନୂତନ ନିୟମର ମୁଖ୍ୟ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ: –
ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ଦାଗ, ବାର୍ତ୍ତା, ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ: ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଅନ୍ୟ ସ୍ରୋତରୁ ସାମଗ୍ରୀ ସଂଗ୍ରହ କରି ଚ୍ୟାନେଲ ରେ ପ୍ରସାରିତ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁର (curated content) ପ୍ରକାଶକ ଯାହା ତମାଖୁ ଉତ୍ପାଦ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରେ କିମ୍ବା ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟବହାର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ପାଳନ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେବ । ଏହିଗୁଡିକ ପ୍ରୋଗ୍ରାମର ଆରମ୍ଭ ଏବଂ ମଧ୍ୟଭାଗରେ ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ସର୍ବନିମ୍ନ ତିରିଶ ସେକେଣ୍ଡ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ତମାଖୁ ବିରୋଧୀ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଦାଗର ପ୍ରଦର୍ଶନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ । ଅଧିକନ୍ତୁ, ପ୍ରକାଶକମାନେ ତମାଖୁ ଉତ୍ପାଦ ପ୍ରଦର୍ଶନ କିମ୍ବା ସେମାନଙ୍କ ବ୍ୟବହାର ସମୟରେ ପରଦାର ତଳ ଭାଗରେ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଷ୍ଟାଟିକ୍ ବାର୍ତ୍ତା ଭାବରେ ତମାଖୁ ବିରୋଧୀ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଚେତାବନୀ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଅତିରିକ୍ତ ଭାବରେ, ତମାଖୁ ସେବନର କୁପ୍ରଭାବ ଉପରେ ଏକ ଅଡିଓ-ଭିଜୁଆଲ୍ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ, ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ସର୍ବନିମ୍ନ କୋଡ଼ିଏ ସେକେଣ୍ଡ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମର ଆରମ୍ଭ ଏବଂ ମଧ୍ୟଭାଗରେ ଦେଖାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ।
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ପ୍ରବେଶ: ୱେବସାଇଟ୍ “mohfw.gov.in” କିମ୍ବା “ntcp.mohfw.gov.in” ରେ ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଅନ୍ୟ ସ୍ରୋତରୁ ସାମଗ୍ରୀ ସଂଗ୍ରହ କରି ଚ୍ୟାନେଲରେ ପ୍ରସାରିତ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଥିବା ପ୍ରକାଶକଙ୍କୁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଦାଗ, ବାର୍ତ୍ତା ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ଉପଲବ୍ଧ କରାଯିବ ।
ଆଇନଗତତା ଏବଂ ଭାଷା: ଏକ ଷ୍ଟାଟିକ୍ ମେସେଜ୍ ଭାବରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ତମାଖୁ ବିରୋଧୀ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଚେତାବନୀ ବାର୍ତ୍ତା ଏକ ଧଳା ପୃଷ୍ଠଭୂମିରେ କଳା ଅକ୍ଷର ସହିତ ସହଜ ଏବଂ ପଠନୀୟ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ଏବଂ ଏଥିରେ “ତମାଖୁ କର୍କଟ ସୃଷ୍ଟି କରେ” କିମ୍ବା “ତମାଖୁ ହତ୍ୟା” ଚେତାବନୀ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଅଧିକନ୍ତୁ, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଚେତାବନୀ ବାର୍ତ୍ତା, ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ସ୍ପଟ୍, ଏବଂ ଅଡିଓ-ଭିଜୁଆଲ୍ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ଅନ୍ଲାଇନ ଭାଷାରେ ବ୍ୟବହୃତ ବିଷୟବସ୍ତୁରେ ସମାନ ଭାଷାରେ ରହିବା ଉଚିତ୍ ।
ପ୍ରଦର୍ଶନରେ ସୀମିତତା: ତମାଖୁ ଦ୍ରବ୍ୟର ପ୍ରଦର୍ଶନ କିମ୍ବା ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଅନ୍ୟ ସ୍ରୋତରୁ ସାମଗ୍ରୀ ସଂଗ୍ରହ କରି ଚ୍ୟାନେଲ ରେ ପ୍ରସାରିତ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁରେ ଏହାର ବ୍ୟବହାର ସିଗାରେଟ୍ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ତମାଖୁ ଦ୍ରବ୍ୟର ବ୍ରାଣ୍ଡ କିମ୍ବା କୌଣସି ପ୍ରକାରର ତମାଖୁ ଉତ୍ପାଦ ସ୍ଥାନିତ କରିବା ଉପରେ ନିଷେଧ । ଏହା ସହିତ ତମାଖୁ ଦ୍ରବ୍ୟର ପ୍ରଦର୍ଶନ କିମ୍ବା ପ୍ରୋତ୍ସାହନମୂଳକ ସାମଗ୍ରୀରେ ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟବହାର ଉପରେ କଠୋର ନିଷେଧ ।
ବର୍ଣ୍ଣିତ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପାଳନ କରିବାରେ ବିଫଳତା ପାଇଁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ପରିବାର କଲ୍ୟାଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ, ସୂଚନା ଏବଂ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଓ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ପ୍ରତିନିଧିଙ୍କୁ ନେଇ ଏକ ଆନ୍ତଃମନ୍ତ୍ରୀସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଦ୍ଵାରା କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇପାରେ। ଏକ ଅଭିଯୋଗ କମିଟି ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଅନ୍ୟ ସ୍ରୋତରୁ ସାମଗ୍ରୀ ସଂଗ୍ରହ କରି ଚ୍ୟାନେଲ ରେ ପ୍ରସାରିତ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁର ପ୍ରକାଶକଙ୍କୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବ, ବିଫଳତାକୁ ବୁଝାଇବା ପାଇଁ ଏକ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା ବିଜ୍ଞପ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରିବ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁରେ ଉପଯୁକ୍ତ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆବଶ୍ୟକ କରିବ।
ବିଶ୍ୱ ତମାଖୁ ବର୍ଜନ ଦିବସ ୨୦୨୪ର ବିଷୟବସ୍ତୁ ହେଉଛି ଭବିଷ୍ୟତ ପୀଢ଼ିକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ଏବଂ ତମାଖୁ ସେବନ ହ୍ରାସ ପାଇବାରେ ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ “ପିଲାମାନଙ୍କୁ ତମାଖୁ ଶିଳ୍ପ ହସ୍ତକ୍ଷେପରୁ ରକ୍ଷା କରିବା” । ଏହି ବର୍ଷ ତମାଖୁ ଶିଳ୍ପର ଯୁବକମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖାଯାଇଥିବା ମାର୍କେଟିଂର ଭୟାବହ ଧାରା ପ୍ରତି ଧ୍ୟାନ ଦିଆଯାଇଛି | ବ୍ୟାପକ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରିମିଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଅଭିଯାନ ମାଧ୍ୟମରେ ଯୁବକମାନେ ତମାଖୁ ଦ୍ରବ୍ୟର ଆକର୍ଷିତ ହୋଇ ସେମାନଙ୍କ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ସୁସ୍ଥତା ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ବିପଦ ସୃଷ୍ଟି କରୁଛନ୍ତି । ଦେଶ ସର୍ବେକ୍ଷଣ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ଦର୍ଶାଏ ଯେ ଅଧିକାଂଶ ଦେଶରେ ୧୩-୧୫ ବର୍ଷ ବୟସର ପିଲାମାନେ ତମାଖୁ ଏବଂ ନିକୋଟିନ୍ ଉତ୍ପାଦ ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି।
ତମାଖୁ ନୁହଁଇ ଖାଦ୍ୟ ଆମରି,
ଅଭ୍ୟାସରୁ ନିଶା ହୁଏ ତିଆରି,
ପଡିବାନି ତା’ର ଫାନ୍ଦେ;
ନ ହେଲେ ସୁନ୍ଦର ଶରୀର ଯିବ,
ଅକାଳେ ଡାକିବେ ଦେବତା ଯମ,
ଜୀବନ ହାରିବ ମନ୍ଦେ।
ଡଃ ସନ୍ତୋଷ କୁମାର ପଣ୍ଡା
କଟକ